Solen går upp och ned

Jag cyklade till jobbet i dag. Det var -11 grader när jag startade och det var inte så mycket varmare när jag kom fram. Jag ville testa hur det är att cykla när det är kallt och om det går att klä sig så att man inte fryser. När jag kom till jobbet var det nog några som underade om jag är riktigt klok. Det finns ju andra dagar att cykla då vädret är varmare. Jag kanske är lite knäpp, men samtidigt fick jag uppleva solens uppgång en kall vinterdag. Jag stannade till mitt på Västerbron och tog några kort.



Om man cyklar till jobbet så måste man ju cykla hem också. Det är faktiskt lite längre på vägen hem men det beror på att man får köra en lite annan väg vid Rålambshovsparken upp på Västerbron. Det är också en lite annan väg vid Hornstull och när man ska komma till rätt sida om Nynäsvägen vid Gullmarsplan. Totalt cyklade jag 65,5 kilometer.  Vädret var fortfarande klart och fint men temperaturen hade stigit till -2 grader. Jag passerad Västerbron även på hemvägen. Då var solen på väg ner. Jag passade på att ta några kort även den här gången.



Hur var det då med klädseln? Jo det var bra. Det enda som var lite kallt var fötterna. Det är svårt att hålla sig varm om fötterna. De rör sig ju inte så mycket när man cyklar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0