Strandfynd

Naturen bjuder alltid på upplevelser i stort och smått. Det gäller att hålla alla sinnen öppna för vad som ska komma. Jag brukar nästan alltid ha kameran med. Man vet ju aldrig vad man kommer att stöta på. Följande bildserie är tagen på en strand på Gotland sommaren 2007.



Efter en stund såg jag en stock på stranden. Stocken hade mer formen av en gammal stubbe. Men på lite håll och från sidan var det svårt att se den exakta fomen på stocken. Den hade troligen spolats upp på stranden vid något stormväder. Jag har varit på samma strand tidigare och inte sett den vid de tillfällena.



När jag närmade mig såg jag att det inte var en vanlig stock. Den såg ut att ha ben. Fantasin började arbeta och skapade underkroppen på en människa.



När jag var framme vid stocken såg jag definitivt att den liknande underkroppen på en människa. Tänk vad naturen kan skapa. Tänk hur vår fantasi kan sätt i väg beroende på hur vi associerar. Tänk vad vi kan uppleva om vi är öppna för att ta in allt som omgivningen erbjuder. Du kan ju fundera själv. Om nu stubben liknar undre halvan på en människokropp, är det en kvinna eller en man?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0