Träning utanför dörren

För ett drygt halvår sen flyttade hela familjen. När man letar efter ny bostad är det många olika saker att ta hänsyn till. En viktig aspekt för oss var närhet till skogen och naturen. Det läge vi hittade kan inte bli mycket närmare skogen. Från ytterdörren till skogen är det cirka 40 meter. Där finns karta och fin Södertörnsterräng. Våren 2007 var jag banläggare för en tvådagarstävling på kartan. I dag sprang jag en del av en av banorna. Jag tycker att det är roligt att springa banor som jag själv har lagt. Efter tävlingen vet jag ju vilka vägar deltagarna valde att ta. Då kan man få en uppfattning om vad deltagarna upplevde under tävlingen.



Här är en del av banan som användes av D 21 Lång och H 40. Det är ganska krävande terräng med några högre höjder. Det mesta av det som är vitt på kartan är mycket fin terräng. Undantaget är terrängen kring kontroll 2 och 3 där skogen är lite yngre vilket gör framkomligheten något sämre.

Hemifrån är det omkring 700 meter fågelvägen till den västra kartkanten. Vi tycker att det är ett bra läge. Lite längre österut ligger Tyresta By där vi sprang i helgen. Det är nära till fin terräng att springa i eller bara ut och promenera och kanske leta efter svamp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0