Mitt gamla plugg

I kväll var det öppet hus på min gamla högstadieskola. Den yngsta tonåringen går nu i samma skola. Jag slutade 1978 men mycket är sig likt. Mycket är förändrat också. Skjutbanan i idrottshallen är numera gym. Det två matsalarna har blivit en. Numera har eleverna skåp till sina böcker och jackor.

Något år efter gymnasiet hade jag ett så kallat beredskapsjobb på skolan. Jag var idrottslärarassistent. Jag fick inte hålla i några lektioner men jag gjorde en del annat. Jag målade taktiktavlor till handboll och basket. Jag fick farsan att göra en låda i aluminium till kvarglömda kläder i idrottshallen. Med tuschpenna textade jag KVARGLÖMT på lådan. Det är nog 28 år sen. Lådan står kvar än i dag och jag känner igen handstilen på texten.

Inga bilder i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0