Jaktstart och glömska

I dag avslutades Hallands 3-dagars med den sista etappen. För de flesta klasserna var det jaktstart som gällde. Det innebär att den som leder sammanlagt startar först och sen startar de övriga med det tidsavstånd som gäller. Först i mål vinner. För egen del så lyckades jag plocka fem placeringar. Redan vid den första kontrollen var han som startade straxt efter mig i kapp. Han sprang lite fortare än vad jag gjorde så han försvann på väg mot andra kontrollen. När jag tagit den kontrollen såg jag han som startade alldeles före mig. Han stod och läste kartan på väg mot tredje kontrollen. Han hade inte full koll på läget. Då är det skönt att själv ha koll. Efter det såg jag inga andra i min egen klass, men tydligen hade jag sprungit om ytterligare fyra stycken. En av dem var han som sprang om mig i början.



Yngsta tonåringen var inte helt nöjd efter sitt lopp. En del bommar men ändå två plockade placeringar. En miss han gjorde var att ta fel tröja. Han sprang loppet med min tröja. Det kan man nästan se på bilden.

Hustrun gick ut som åttonde i sin klass. Ledare var ganska långt för men till andraplatsen var det knappt två minuter. Redan i början av loppet hade de sju löparna samlat i hop sig till en klunga. De flesta av dem var tillsammans vid andra och tredje kontrollen. På väg till fjärde tog de lite olika vägval. Då kommer hustrun på att hon inte stämplade vid den tredje kontrollen. Av någon anledning glömde hon bort det. Det var för långt att vända tillbaka så det blev till att inse att det inte skulle bli någon slutplacering. Tiden i mål hade dock räckt till en fjärde plats. Så kan det gå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0