Ont här, ont där och så lite blod

Första etappen av Hallands tredagars i orientering har avgjorts i kväll. Yngsta tonåringen startade först med undantag av de efteranmälda. Förhoppningarna var ganska stora innan men det tog längre tid är beräknat att ta sig runt banan. Vaden som gjort ont tidigare kändes även i dag. Båda knäna smärtade också liksom huvudet. Dessutom föll han i skogen och slog upp ett sår på tummen som blödde en del. Som om inte det vore nog missade han en del i skogen. På en sträcka hade han halva segrartiden.



Det var den nionde kontrollen som skapade mest problem men det var inte bara den kontrollen. Det var flera som inte satt riktigt där han ville. Själv tyckte jag att en del av kontrollerna var lite väl gömda. Jag tog i alla fall en meriterande seger i spurttävlingen. Det är inte ofta som jag är bäst i familjen på upploppet, men i dag slog jag till.



I morgon är det en ny dag med chans till förbättring. Skärpa och fokusering är det som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0