Träning på karta som inte stämmer....

... eller var det vi som inte var på rätt ställe hela tiden? Jag vill nog hävda att det var det första. Den yngsta tonåringen har tävlat i friidrott i dag. Min tanke var att lägga ut några bilder här, men så blir det inte. När jag skulle börja fotografera så fanns det inget minneskort i kameran. Då går det inte att lagra några bilder och då blir det inga bilder på bloggen. Han hade fortfarande ont i sin krampande vad men lyckades ändå med två pers. Först hoppade han längd och landade på 4,87 meter. Sen var det en paus på tre timmar innan höjdhoppet började. Med lite problem på vägen lyckades han i alla fall ta sig över 1,53 meter vilket är en höjning av det förra perset som slogs för en vecka sen.

Det var i pausen som vi, jag och hustrun, stack ut på en träningsrunda. Jag ville testa om min vad höll för löpning. Det gjorde den. Kartan vi sprang på är från 1992 och det har hänt en del i skogen sen dess. Det är dock inte det som gör att den inte stämmer. Jag upplevde den som skev och som om det fattades ganska stora detaljer.

Vi parkerade bilen på grusplanen mellan 3:an och 4:an och sprang över vägen och tog oss bort mot 7:an. Efter det tog vi oss till 13:e. Här stämmer det ganska bra med undantag för lite nya hus. Vi sprang vidare mot 15:e och sen 18:e. Det var inte heller några stora problem förutom lite nya hyggen. På väg mellan 18:e och 19:e sprang vi på en stor brant. Vi sprang väl snett sa vi och trodde att vi kommit till banten alldeles norr om kontrollen, men sen såg vi den avlånga höjden väster om kontrollen. Vi fortsatte och kom till mossen. Kartan stämde igen. Vi hittade 19:e kontrollen och sprang vidare mot 17:e. Här blev det problem igen. Här fattades det en hel del detaljer på kartan. Branten som vi tror var rätt var minst tio meter hög och vi kom snett när vi skulle vidare mot kontroll 21. Kontrollerna 25 och 24 gick ganska bra men vid 26 blev det lite konstigt igen.



Efter rundan i skogen badade vi för att kyla ned oss lite, om man nu kan kyla ner sig när vattnet är 23-24 grader. Om du undrar så sprang vi på Stenungsön som ligger precis utanför Stenungsund på väg mot Tjörn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0