Vad gör man på vilodagen?

Vissa år är det en vilodag på O-Ringen, i år är ett sånt år. Det finns säkert många saker man kan göra på vilodagen. Eftersom det var fint väder så ägnade vi förmiddagen åt att sola och bada. På den här badplatsen var det många andra som gjorde detsamma.



Vattnet var inte sommarens varmaste. Uppskattningsvis var det knappt 20 grader. Det blev i alla fall ett dopp med en liten simtur.

Totalledaren i D 21 Elitserien var ute på stan och jogga runt med karta i handen. Hon ville väl sträcka lite på benen inför avslutningen. På väg till start i måndags blev jag om sprungen av henne. När hon var jämsides med mig ropade hon, "Hej Lasse! Ha det så kul i dag i skogen." Det fick mig att fundera en stund kring hennes fokus. För henne handlar det säkert att ha fokus på det roliga i stället för prestationen. Än så länge verkar det gå bra.

Den här figuren valde också att vara aktiv på sin vilodag. Olfar valde studsmattan för sina aktiviteter.



Jag avslutar med lite om huset där vi bor den här veckan. Det är en av elva terrakottafärgade villor som byggdes mellan 1916 och 1921.De var från början tjänstebostäder för "gifta sergeanter och vederlikar". Fram till 1995 har husen ägts av staten. Numera är de flesta i privat ägo. Här några bilder.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0