Farliga djur

Det finns inte så många farliga djur i Sverige och de som finns är inte speciellt farliga. Ändå är det lite spännande att möta djur som har ett rykte om sig att kunna vara farliga. Det är med viss respekt man närmar sig djuret.



Den här låg och solade på ett berg en varm sommardag. Den var en av de större jag har sett. Nu har jag inte sett så väldigt många, men några har det blivit. Jag såg den på samma ställe ytterligare några gånger så den trivdes tydligen på det solvarma berget.



Det här är ett annat djur som det kan vara smärtsamt att möta. Jag har sett många men fatktiskt aldrig varit i närkontakt med någon. Om man som i det här fallet befinner sig på land är det inga problem. De syns tydligt och är på behörigt avstånd. När man badar eller simmar är de dock svårare att upptäcka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0