Den genomskinliga bilen

Genom att ta bilder med slutaren öppen under lång tid kan man få ganska roliga effekter. I kväll har jag haft kameran med på en promenad. Bland annat passerade jag en bensinmack.



Jag ställde upp kameran på ett stativ och lät slutaren vara öppen i ungefär åtta sekunder samtidigt som en skåpbil körde in på macken. Under tiden slutaren var öppen han den parkera. Man kan se dess väg genom att följa dess lysen som här är vitt och rött ljus, ja man kan till och med se lite gult ljus från blinkersen. Eftersom bilen bara stod still en del av tiden slutaren var öppen blir den genomskinlig och man kan se en annan skåpbil som stod parkerad på ett annat ställe. När jag tog nästa bild stod skåpbilen still hela tiden. Då är den inte genomskinlig längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0