Favoritbutiken

Nu är jag hemma igen efter turen till Göteborg. Jag var hemma redan i går men jag hann aldrig med bloggen i går. I Göteborg träffade jag 13 föreningar och 40 ledare. Jag fick en känsla av att det skiljer sig en del i attityd mellan människor i en storstad som Göteborg och exemepelvis ledarna jag träffade i Kramfors. Det kanske inte är så konstigt eftersom det är en ganska stor skillnad på Göteborg som samhälle och orterna längs Ådalen. Så här såg i alla fall några av göteborgarna ut.



När jag var i Göteborg passade jag på att göra ett besök i min favoritbutik, Bengas. Det är en skivbutik som ligger på Stigbergsliden alldeles intill Sjöfartsmuseet. Numera finns det även en Bengansbutik i Stockholm, Drottninggatan, men det är inte samma känsla i den butiken. I Göteborg är den inhyst i en gammal biograf. Hela salongen, stolarna är borta, består av bord och på borden finns cd-skivor i mängder. Här kan jag gå i timmar. Ofta kan man hitta skivor som man inte trodde fanns längre, ibland till mycket bra pris. Den här gången gjorde jag ett snabbesök på 20 minuter. Jag visste ungefär vad jag vill ha.



Jag har inte hunnit lyssna så mycket dem ännu men det kändes bra vid en första genomlyssning. Carolina Wallin Pèrez gör egna tolkningar av Kentlåtar. Jag har aldrig lyssnat så mycket på Kent, inte mer än vad som spelas på radio. Det har inte riktigt fallit mig i smaken. Carolinas tolkningar är avskalade och texterna blir tydliga. Jag kanske ska lyssna lite mer på Kent? Det var nämligen bra.

I kväll bär det av till nästa ställe. Vart, undrar du kanske? Här är några ledtrådar. Jag har varit i nord och syd, jag har varit i väst men ännu inte i öst. I kväll tar jag färjan till rosornas ö. I morgon blir det lite bilder och annat från Ön, om jag hinner med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0