På väg igen

Efter en mellandag hemma så har jag satt mig i bilen igen för att åka mot nya mål. I slutet av dagens resa har jag passerat 300 mil sen starten för en vecka sen. Varför åka bil? Jag skulle kunna flyga och åka tåg men jag har med mig en hel del material som delas ut till föreningarna på träffarna. I morgon ska jag träffa 25 föreningar och materialet finns i tre stora lådor som tar upp två tredjedelar av bagageutrymmet på en normalstor kombi. Det är inte lätt att ta med det på flyget eller tåget.

I dag har jag tagit E4:an söderut igen. Vid lunchtid gjorde jag ett fyra timmar långt stopp i Jönköping för lunch och ett möte med representanter för Smålands Orienteringsförbund. Sen var det dags att åka vidare ytterligare cirka 20 mil. Just nu är jag på ett hotell mitt i Hässleholm. I morgon möter jag 25 orienteringsföreningar från Skåne. Vi ska hålla till på Petvå. Det är det gamla regementet P2 som nu är ombyggt till bland annat konferensanläggning.

Vad gör man när man sitter ensam i en bil, förutom att köra bilen såklart? Man har ganska gott om tid att tänka och fundera. Tankarna får vandra ganska fritt. En del av tankarn handlar om de träffarna som jag har varit på. Det är ju en del av jobbet och det är viktigt att reflektera över vad som har hänt. Det ger också en bild av hur läget är i orienteringssverige. Även om det har varit regn, dimma och dålig sikt så försöker jag också titta ut så mycket som möjligt. Det är fantastiskt varierande land vi bor i. Det finns mycket att se. Höga kusten, Östgötaslätten, utsikten över Vättern och mycket skog. Det är också en upplevelse att se en massa svenska samhällen, stora som små. I tisdags svängde jag in i Husum för att tanka. Man får inte ha bråttom. Expiditen på macken måste ju lyssna på vad den gamla damen har att säga i dag. Det är ingen fördom, det är bara så. Ganska skönt och avspänt. Det var lite annat tempo när jag tankade på macken i Jönköping i dag.



Jag passar också på att lyssna på musik. Här är en del av det jag har lyssnat på den senaste veckan. Gillar du blues ska du lyssna på John Mayer. Jag köpte den på lite chans. Den stod i en skivbutik med en handskriven recension från en av dem som jobbade i butiken. Det verkade intressant så jag köpte den. Jag har inte ångrat mig. I en annan skivbutik spelades en låt som jag kände igen. En gammal Bob Dylanlåt i ny tappning. Det visade sig vara sountracket från Dylanfilmen I´m not there. Massor av Dylanlåtar i lite nya tappningar. Bra helt enkelt. Filmen är också OK även om den inte innehåller all musiken.

Efter träffen i morgon bär det av hemåt igen. Sen är det faktiskt flera dagar hemma innan det är dags för en ny resa. På onsdag bär det av till en ny plats i Sverige. Sen är det hem igen för att sova hemma en natt och sen en ny resa. Det är den sista för den här gången. Hänger du med får du veta var jag ska då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0