Tillbaka efter 31 år

Nja, det är inte riktigt sant. Jag har varit där sen dess, men 1978 sprang jag Österåkersklavlen på nästan samma ställe som dagens upplaga avgjordes. Sen var det ju det där med min ålder. Det var ju ett tag sen jag platsade i något lag på Österåkerskavlen som ju är för ungdomar upp till och med 20 år. Det enda som stämde någorlunda var att det var på samma plats.

Det är alltid lite intressant att jämföra dagens kartor med kartor som har ett antal år på nacken. Så här såg kartan ut för 31 år sen.



Den var ganska detaljerad, i alla fall när det gäller stenar och branter. Om man jämför kurvbilden så har man ett annat sätt att återge topografin nu 31 år senare. Man kan också konstatera att det hänt en del andra saker i området. Så här ser det ut i dag.



Österåkerskavlen har sen ett antal år tillbaka även en medeldistanstävling för oss som inte är juniorer längre. Här ovanför ser du början och slutet av min bana i dag. Men som sagt det är ungdomarnas tävling. Här är några av de som var med.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0