Träning 15 oktober 2009

Ingen rast och ingen ro. Jag har tidigare lovat att varje måndag lägga ut veckans teknikträning. Den här veckan ser det ut att hinna bli tisdag innan det läggs ut. Orsken är att jag jobbat hela kvällen. Just nu sitter jag på ett hotellrum i Trollhättan och precis kommit hit efter en bilresa från Ulricehamn där jag varit tidigare i kväll. Jag ska ändå försöka att kort beskriva torsdagens träning.

Liksom förra veckan är det en poängorientering. När du startar kommer det fortfarande att vara ljust men gabska snart kommer det att bli mörkt i skogen. Glöm inte bort att ladda pannlampan. På grund av älgjakten har vi flyttat torsdagens träning. Samlingsplatsen den spårcentrallen vid Torvalla. Från idrottsplatsen ska du gå under mototvägen genom gångtunneln. Alldeles efter tunneln hittar du spårcentralen. Det är som sagt poängorienteirng som står på programmet. Den här gången är den lite kortare vilket också beror på älgjakten. Det är dock 18 kontroller som du har att välja mellan. Dontrollerna ligger närmare varandra så det blir lite av medeldistanskaraktär på poängorienteringen. Trots det kör vi med samma regler som tidigare. Det finns två olika klasser, 45 minuter och 70 minuter. Du väljer själv vilken klass du vill vara med i. Varje kontroll är värd 5 poäng. Om du tar alla kontroller innan din tid går ut får du en bonuspoäng för varje påbörjad minut du underskrider din tid. Om du däremot är ute för länge får du en poängs tillägg för varje påbörjad minut du överskirder din tid. Här nedanför kan se en liten del av banan och var samlingsplatsen är. Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0