I dag kände jag igen mig

Och då tänker jag på dagens tävling i jämförelse med 25-manna 2003. Nu var det inte någon kontrollpunkt utan en spång som kändes bekant. I dag passerade jag den åt andra hållet i jämförelse med då, 2003.


25-manna 2003

Jag tänker på passagen mellan sjunde och åttonde kontrollen. Jag kände också igen mig på väg till start. Då för sex år sen sprang jag åt andra hållet mellan trettonde och fjortonde kontrollen. Annars var det okända marker i dag.



Det blev några småbommar på några kontroller. Det började med lite slarv vid tredje kontrollen. När jag stämplade kom han som startade en minut efter mig. På väg till fjärde sprang vi och tittade på varandra och bommade. Till femte valde jag en annan väg för att få orientera själv, men straxt innan kontrollen sågs vi igen och åtminstone jag tappade lite fokus. Till sjätte var det egentligen inte någon bom men jag hade inte riktigt koll på allt. Sen flöt det på bättre. Jag märkte att han som kommit ikapp mig bommade nionde kontrollen. Lite ivrig slängde jag mig utför sluttningen till tionde men hade inte koll på läget. Jag läste in mig flera gånger men var aldrig där jag trodde. På väg till elfte var han ikapp igen och till de sista kontrollerna såg jag honom från och till. Han sprang fortare än jag men bommade lite mer så det skilde inte så mycket i mål förutom den minut som han tog in redan till tredje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0