Självvald väg?

Då och då blossar det upp diskussioner om hänglöpning, samlöpning och samarbete i skogen. I dag har det varit final i ungdomsserien i Stockholm. Där deltar allt från USM-segrare till nybörjare som kanske springer sin första tävling. Alla regler om att man inte får samarbeta får en lite annan innebörd på den här typen av tävlingar. Jag satt ute i skogen för att fotografera några av löparna. Efter en stund kommer två yngre klubbkompisar till mig fram till kontrollen.

 

Det gäller att kolla så att det är rätt kontroll. Man behöver inte ha så bråttom. De är bäst att kolla om det kommer någon mer som ska ha samma kontroll.

 

Det är mycket att hålla reda på. Nästa kodsiffra, passa kartan och vem är det som kommer där borta? Är det någon som ska åt samma håll som vi? Hur var det nu, passa kartan, nästa kontroll, kodsiffran...

 

Bra att vi har koll på allt. Nu drar vi vidare till nästa kontroll. Det ser inte så svårt ut. Det var ju bara att följa stigen fram till stigförgreningen och sen... Kanske bäst att stanna för att kolla en gång till. Det vore ju synd om vi skulle bomma nästa kontroll.

 

Hur var det nu igen? Kodsiffran har vi koll på. Har du passat kartan? Det var ju bara stigen fram till nästa stigförgrening och sen... Du! Nu tror jag att jag har koll på läget. Häng med så tar vi nästa kontroll. Sen ska vi bara till sista och sen till mål. Vi har inte så mycket kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0