Nattbilder

Jag är ute och reser igen. Den här gången har jag åkt norrut. Ärendet är detsamma som på tidigare resor, det vill säga att träffa och inspirera svenska orienteringsklubbar. Den här gången har jag träffat klubbarna i Västerbotten. Att resa till Västerbotten är som att färdas bakåt i tiden. Här håller vintern fortfarande greppet även om det varit varmt och skönt väder på dagarna. I går när jag var i Skellefteå så åkte tre skidåkare förbi fönstret på den lokalen där jag träffade klubbarna. Lite senare kom pistmaskinen och gjorde nya skidspår till nästa dag.

I dag har jag tagit bussen från Skellefteå och åkt de 13 milen söderut till Umeå där jag har träffat ny klubbar nu i kväll. I Umeå var det kanske lite mindre med snö men det är fortfarande ett heltäckande snötäcke. Nu sitter jag på en öde järnvägsstation i Vännäs och väntar på att nattåget mot Stockholm ska komma. Det är en knapp timme kvar tills det rullar in på stationen. Eftersom jag har jobbat på kvällarna så har jag passat på att ta några bilder på kvällstid. Så här har det sett ut.



Det här är torget i Skellefteå i går kväll sett från mitt hotellfönster. Lite längre bort kan man se busstationen.



Så här ser det ut där jag är just nu. Perrongerna på stationen i Vännäs är tomma så när som på ett antal godståg som håller på att byta vagnar med varandra. Tänk om man skulle hoppa på en godsvagn och se vart man hamnar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0