På golfbanan

Jag har nog aldrig varit så ofta på en golfbana som de senaste dagarna. För tredje dagen i rad har jag och hustrun åkt skidor på Tjörns golfbana. Golfbanan ligger ganska mitt på Tjörn. Det är några skidentusiaster i pensionärsåldern som lägger ner tid på att köra upp spåren. Det är inte så ofta som det är så pass bra snöförhållanden att det går att köra upp så pass bra skidspår på Tjörn. Nu går det att åka riktigt bra. Golfbanan är kuperad och från den högsta punkten har man en fin utsikt.







Jag fick en puls- och GPS-klocka i julklapp av hustrun. Så nu kan jag analysera träning på både längden och tvären. Bland annat kan man se att banans högsta punkt ligger på 80 meter över havet och den lägsta på 10 meter. I den brantaste backen åkte jag i nästan 30 kilometer i timmen. Det är kul med nya leksaker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0