Kylan skapar ...

... en massa olika formationer av is och snö. Just nu är det massor med snö överallt. Jag tycker att det är vackert med all snö på träd och tak. Alla är säkert inte så glada. I går tjuvlyssnade jag på ett samtal där en kvinna klagade över all snö. "Den här sista snön som kom skulle ju inte komma!" Ett ganska konstigt uttalande tyckte jag. Vem kan bestämma om det ska komma mer snö eller inte? Hur som helst, nu kom den i alla fall. Snön och kylan skapar en massa olika former i naturen. Här är några exempel som är hämtade precis utanför dörren här hemma.









På väg hem från jobbet i dag kunde jag inte låta bli att reflektera över en sak. Det sägs att det inte finns två snöflingor som är exakt lika. Hur vet man det? Bara i det område där jag bor ligger det säkert fyra decimeter snö. Hur många snöflingor det är vet jag inte. Visst är det väl konstigt att det inte finns två som är lika.

Kommentarer
Postat av: eva

2 meter utanför dörren var snödjupet 80 cm! På gårdsplanen hade det nästan inte virvlat in något. Gårdagen blev ofrivillig semester då alla skolbussar var inställda och det faktiskt inte ens vid lunchtid gick att komma in mot stan...

2010-02-04 @ 08:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0