Känd från radio och TV

Jag är ute på resa igen. Jag har samma ärende som i höstas, det vill säga inspirera landets orienteringsföreningar till offensiva satsningar. Nu på dagen har jag åkt till den svenska stad som det senaste halvåret varit mest omnämnd i radio och TV. Jag har i och för sig inte kollat och räknbat så noga, men visst har du hört talas om Trollhättan ett antal gånger. Den senaste tiden har Trollhättan och SAAB varit i fokus. Ena dagen ska SAAB säljas, nästa dag läggas ned för att ytterligare några dagar senare säljas igen. För några veckor sen verkade det kört men nu finns det visst nya bud.

Jag är inte i Trollhättan för att köpa SAAB. Jag har valt Trollhättan som bas för de två kommande dagarnas arbete. I kväll ska jag träffa föreningar i Lilla Edet. Det blir framför allt föreningar från Bohuslän och södra Dalsland. I morgonkväll ska jag åka upp till Ed i Dalsland för att träffa föreningar från resten av Dalsland.

Från hotellfönstret har jag utsikt över älven. Där ligger isen tjock men fartygen som ska till och från hamnarna i Vänern har brutit isen. Så här ser det ut från mitt hotellfönster.






Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-01-26 @ 07:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0