Svarta pengar eller bara vittvätt?

På nyheterna hör vi då och då om kriminella grupper som på olika sätt försöker tvätta svarta pengar. Senast häromdagen var det en artikel i DN om just det. I söndags kunde jag avslöja var de tvättar sina pengar. I en av Stockholms södra förorter finns nämligen den här inrättningen.



Nja, nu skenade nog min fantasi iväg lite. Jag tror att det här är en helt vanlig tvättinrättning för tvätt av kläder och mattor och andra liknande ting. Den ligger på Valutavägen uppe på Hägerstensåsen. Det är säkert någon med ett visst sinne för humor som har klurat ut namnet. Det hade ju inte varit lika roligt om den hade legat på Storgatan. Jag bodde själv bara några hus bort under åren 1987-1990. Det var ett trivsamt område och det är sig likt. Vid torget har man byggt en del nya bostäder men pizzerian är densamma. Min adress var Valutavägen 22 och om jag minns rätt fanns det en tvättinrättning här även då. Den har dock fått ett nytt namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0