Träning 17 juni

Nu är det dags för den sista organiserade teknikträningen för våren. Från och med nu på torsdag och fram till någon gång i augusti får du klara av teknikträningen på egen hand. Själv brukar jag ge mig ut i skogen med kartan i hand. I bland har jag ritat in en bana men oftast springer jag bara till platser som ser spännande ut. Om jag har möjlighet så försöker jag också ge mig ut på något Naturpass någonstans. Efter som jag brukar tillbringa sommrarna på västkusten så har det blivit några Naturpass kring Stenungsund. Sen finns ju alltid Sommarserien för den som vill ha lagda banor med skärmar. Kanske ska du också springa O-Ringen eller någon annan sommartävling.

Den här sista gången kommer träningen att genomföras på Gålö. Samlingen är på badplatsen vid Skälåker. Det är på ungefär samma ställa som Skärgårdsdubbeln gick tidigare i våras. Du parkerar på den vanliga parkeringen vid Skälåker. Glöm inte att betala P-avgiften. Samlingen är på badstranden. Temat för träningen är SM-träning. Delar av terrängen påminner om terrängen kring Umeå där junior- och senior-SM avgörs i höst och terrängen kring Örnsköldsvik där USM-går. Det är framför allt de detaljrika sluttningarna som är mest lika. Banorna kommer delvis att gå i den typen av terräng. Den här typen av kontroller som du ser här nedanför kan mycket väl förekomma både på SM och USM senare i år.





Efter träningen kommer vi att ha tänt en grill och du kommer att kunna äta en eller annan korv och något att dricka till. Vill du så går det alldeles utmärkt att ta ett bad i havet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0