Avslutning

I dag har jag avslutat årets orienteringssäsong, i alla fall vad gäller tävlandet. Golden Rings var tävlingen med ett lite annorlunda upplägg. Tävlingen var en stafett med två sträckor och ett handikappsystem. Klass A som jag deltog i var för kvinnor och män i etablerade parförhållanden, gifta, sambo, särbo med mera. Handikapp systemet utgick ifrån seniorklassen och för varje år yngre eller äldra man var i förhållande till seniorklassen fick man 30 sekunders bonus. Första sträckan sprangs av männen som också fick hela lagets bonus i en jaktstart. Jag startade 26 minuter och 30 sekunder efter det lag som hade högst bonus. Allt bäddade för stora omkastningar i tävlingen.



Tävlingen avgjordes i en av de bästa terränger man kan tänka sig. Lättlöpta berghällar med mossa och ibland helt kala. Gles tallskog gör att sikten är mycket bra. Det är väl backarna och de blöta mossarna som gör att det tar emot. Det kan tänkas att träningsstatusen och spelar en viss roll. Nu kan jag i lugn och ro gå in i den tunga vinterträningen. Klarar jag det är förhoppningsvis träningsstatusen lite bättre till våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0