Bloggutveckling

Jag har hållit på med bloggandet i snart två år nu. Jag håller lite koll på besöksstatistiken och kan se att jag har en ganska trogen besökarskara. De flesta besökarna är ganska anonyma för mig men några har jag koll på vilka de är. Vid några tillfällen har jag haft besökstoppar. Dagen innan 25-manna förra året var det 1093 unika besökare vilket också är ett rekord som fortfarande står sig.

För att kunna slå det rekordet har jag börjat fundera på en utveckling av bloggen för att locka ännu fler besökare. Jag har spanat lite för att få koll på läget och vad som gäller. En omvärldsanalys helt enkelt. Min slutsats är att de bloggar som lockar många besökare handlar om mode. Det är ett område som jag hittills har varit ganska ointresserad av. Men ska man locka många besökare gäller det att försöka anpassa sig. Det här inlägget är alltså det första med modeanknytning.



Efter en titt i klädskåpet förstod jag att det inte skulle bli så lätt. Jag hittade inga plagg som kändes direkt gångbara. Men varför ge upp så lätt.



Men en titt i skohyllan gav ungefär samma känsla. Snygga och bekväma skor, men mode? Nej, troligen inte. Det var bara att gå vidare till nästa ställe.



Nästa steg blev att ta en titt bland de kläder jag trivs bäst i, träningskläderna. Men inte heller där kändes det riktigt rätt utifrån begreppet modeblogg. En snabb titt i spegeln på dagens outfit bekräftade det jag börjat ana. Jag ligger inte riktigt rätt i förhållande till de traditionella modebloggarna. Frågan är dock vem som har rätt. Jag ger inte upp än. Dagens outfit består av ett par bekväma träningsbyxor och en skön tröja som jag fått i samband med något friidrottsarrangemang.

För några dagar sen fick jag dock ett litet bevis för att jag inte ligger helt fel. Jag köpte en ny och skön vinterjacka. När dottern fick syn på den utbrast hon: Den var ju inte helt fel!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja på med modet Lasse!

I kvällens Go´kväll fanns det tips på innefärgerna för dagens sportmode. Lite mera skrikiga än våra orienteringskläder. Men kanske är vi inne till våren!

2010-11-30 @ 20:20:23
Postat av: Anonym

Heja på med modet Lasse!

I kvällens Go´kväll fanns det tips på innefärgerna för dagens sportmode. Lite mera skrikiga än våra orienteringskläder. Men kanske är vi inne till våren!

2010-11-30 @ 20:21:04
Postat av: Faster i Höganäs

Är det Karin som varit framme och städat i Din garderob? Jag har en känsla av att det inte är lika ordentligt i Dina kusiners garderober. Hälsa alla!

2010-12-01 @ 12:46:57
Postat av: Karin

Skulle aldrig falla mig in att städa hans gaderob. Det får han sköta själv. Dessutom måste vi hålla ordning eftersom vi har glasdörrar.

2010-12-01 @ 21:06:16
Postat av: Monika

Faktum är att om tittar i affärerna nu så har herrarna fler färgstarka kläder än damerna. Röda byxor är inte ovanligt. Härligt. Orienteringskläder är ju också färg glada.

2010-12-02 @ 20:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0