Helg utan älg, dag 1

I dag har vi sprungit den första delen av Helg utan älg. Tävlingen är en av de Gotländska orienteringstraditionerna. I år var det kanske inte det bästa orienteringsområdet som bjöds men det var helt OK. En hel del gröna områden, tät skog, var det. Det gick bra att ta sig igenom eller runda om man ville. Själv bommade jag en kontroll ganska mycket. Det var en kort sträcka där bästa tiden borde ligga under en minut. Nu var det 1,05 och det av löparen som kom sist i tävlingen. Själv hade jag 5,44 på just den sträckan. Jag fick inte ihop karta och terräng och det var flera som hade långa tider. Nu efter tävlingen ryktas det till och med att kontrollen satt fel. Jag är inte säker men det är inte helt otroligt. Här kan du se en del av min bana i dag. Kontrollen jag missade fanns på en tidigare del av banan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0