Teknikfunderingar

I dag har det varit 25-mannakorten. Det är tävlingen som är dagen efter den stora festen. Det är kanske en tredjedel så många deltagare så det känns nästan lite avslaget fast det egentligen är en stor tävling. Mellan gårdagens och dagens tävling har det traditionsenligt arrangerats en annan fest. Jag var inte med där och kommer nog aldrig att var det heller. Däremot såg jag några snyggingar som verkade komma direkt från den till dagens tävling. Jag undrar hur det gick i skogen i dag, om de kom så långt som till start. Det bästa hade kanske varit att låta bli, ja antingen festandet eller tävlandet.

Eftersom jag inte festade i går tog jag mig till start. På vägen dit sprang jag om en liten kille och hans pappa. Killen var uppskattningsvis i 6-årsåldern. Det var nog inne i en diksussion om stämplingspinnar och sånt. Precis när jag sprang förbi frågade ha sin pappa; "När jag startstämplar har den kontakt med doms skrivare?" En ganska avancerad fundering från en sexåring och kanske inte en helt dum tanke. Varför skulle inte det kunna skrivas ut en liten notis på en skrivare på tävlingsarenan när någon startstämplar. Det finns ju onlinekontroller i skogen. Pappan förklarade dock att det bara blev en liten notering i den lilla killens pinne så att den visste när han startade så att man sen kunde ta tid.



I dag var terrängen helt annorlunda jämfört med i går. Det var en övveraskning för många som hade förväntat sig samma terrängtyp som i går. Jag gjorde ett ganska bra lopp. Tyvärr blev det en bom på den åttonde kontrollen. Jag slutade helt enkelt orientera. När jag kommer fram till en sten med en kontroll läser jag in mig på den enda tänkbara stenen. Samtidigt tänker jag att så långt kan jag inte ha sprungit. Jag är nog inte där. Därför går jag mot kontrollen från en plats där det inte finns någon sten på kartan. Då kommer jag till en ny sten norr om min kontroll. Därifrån kan jag ta kontrollen. Nästan två minuter går helt i onödan. Att man aldrig lär sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0