Träning 21 oktober

Nu går teknikträningen in i en ny fas. Det är nu mörkt när vi ska träna. På torsdag går solen ner 17,25. Du bör redan nu planera för att ladda lampan så att du har ljus när du ska springa. Själva teknikträningen byter också skepnad. Det är nu dags för fyra omgångar med poängorientering.Här följer en del information om regler och förutsättningar för poängorienteringarna.

Poängorientering är en orientering där du samlar poäng. Varje kontroll är värd fem poäng. Totalt finns det 18 kontroller och du får ta dem i valfri ordning. Starten sker gemensamt för alla som ska vara med så det är viktigt att du är på plats vid 18,00 så att starten kan gå så snart som möjligt. Du har 70 minuter på dig att ta alla kontroller och du har då samlat ihop 90 poäng. Den som är snabbast tillbaka vinner. för de som tar färre kontroller gäller i första hand antal poäng och i andra hand tiden. Ingen kan alltså placera sig före den som tar 90 poäng oavsett hur snabbt man tar sina kontroller. Eftersom det är fyra omgångar kommer resultaten att läggas ihop och slutsegrare är den som samlar flest poäng på kortast tid.



Här ovanför kan du se tre av de 18 kontrollerna. Du får alltså ta dem i vilken ordning du vill. De som ska ta alla kontroller måste passera Dalarövägen. Du måste vara mycket försiktigt när du passerar vägen. Bilarna har ofta ganska hög hastighet. Se dig för flera gånger innan du passerar. Om du har möjlighet så använd gärna tunneln. Om du väljer att springa längs vägen så tänk på att följa trafikreglerna, det vill säga spring på vänster sida så att du möter bilarna.

Samlingen är vid Torvalla spårcentral. Åker du bil kan du parkera vid Tennishallen vid Torvalla IP och sen gå några hundra meter till spårcentralen. Har du möjlighet att cykla kan du parkera din cykel vid starten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Adam 45 min 90p

Peo, Lasse 55min 90 p

Hanna 53 min 75 p

Oskar 62 min 90 p

Robban 69 min 75 p

Johanna 70 min 50 p

2010-10-27 @ 18:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0