Alltid roligt

För några år sen var vi i klubben på en tävlingsresa till Sundsvall. Som ofta när klubben ordnar en gemensam resa blir det blandade åldrar som åker iväg. Det var allt från klubbens elitlöpare till både äldre och yngre löpare. Vi bodde alla i en stugby någon mil norr om Sundsvall och en kväll grillade vi tillsammans nere vid älvstranden. På en resa av det här slaget umgås man lite mer med klubbkompisarna än vanligt. Man har ju liksom mer tid och man har inte så bråttom hem efter tävlingen. Jag försökte ta mig tid att prata lite extra med några av de yngre klubbkompisarna. Som ledare har man ju lärt sig att man ska vara pedagogisk och inte bara fråga hur det har gått utan också fråga om man haft roligt. Därför ställde jag just den frågan till H 10-löparen. Hade du roligt i dag? Han tittade en lång stund på mig med en blick som sa att är du inte riktig i huvudet. Sen svarade han; Ja, orientering är alltid roligt! Där fick jag! För visst är det så att orientering alltid är roligt oavsett hur vi lyckas genomföra vårt lopp. Annars skulle vi ju inte träna och tävla så mycket som många av oss gör.

Här är några bilder som får illustrera att orientering alltid är roligt.








Kommentarer
Postat av: Saga Östergren

Hej! vad intressant dina inlägg är! kommer verkligen att läsa din blogg igen! (: Hoppas du har en rolig dag ;)

2011-06-29 @ 04:08:24
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0