På fel plats

I dag har jag varit med om något som jag inte upplevt tidigare. Jag har orienterat sen 1975 och varit med om en hel del men inte detta. Dagen startade som vanligt och på väg ut till tävlingen var allt okej. Ute på tävlingsarenan märktes inget särskilt. Jag startade först och var tidig vid starten. Den låg vid ett vägslut och solen sken ner i den lilla gläntan. Det blev dags för start och jag sprang iväg mot startpunkten och förbi den. Efter drygt hundra meter kom jag ut på ett hygge precis som planerat, fast var det inte lite för stort? Och var fanns sankmarken. Sakta men säkert smög sig den där känsla på att man inte riktigt har koll på läget. Jag fortsatte ändå framåt eftersom riktningen var bra. Kanske var hygget nytt och större. Plötsligt står jag vid ett hus! Då förstår jag vad som hänt. Jag är på rätt ställe men ändå inte. Det är startplatsen som är felplacerad. Den ligger på fel stig. När jag förstår det stämmer allt mycket bättre. Resten av banan stämde allt bra. Några resultat finns inte ännu så jag vet inte om klassen blev godkänd eller inte.


Kommentarer
Postat av: Magnus H

Visst blev man lite paff? När jag såg hygget framför mig, så blev det ganska klart var jag befann mig. Sprang på hygget ung. längs stenmuren över till det rätta hygget. Borde kanske fortsatt som du gjorde.



Men vad i jösse namn gjorde du till 2:an? ;-)

2011-04-24 @ 10:50:58
Postat av: Nina

Schysst sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-05-07 @ 12:55:33
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0