Templet

Jag befinner mig just nu i Örnsköldsvik i tjänsten. Från mitt hotellfönster blickar jag ut över en stor byggnad märkt Fjällräven. Där inne pågår just nu den sista och avgörande matchen i kvalserien mellan MODO och Södertälje. Det är i underkant att påstå att hela staden präglas av matchen. När jag checkade in på hotellet pratades det om matchen. I området mellan hotellet och arenan är det bilar, bilar och åter bilar.



Jag var ute på stan för att äta lite mat. Det var inga problem att få ett bord på restaurangen och det var nästan öde på stan. En kvinna promenerade med en hund på en av gatorna. Stadsbussarna körde runt med någon enstaka passagerare ombord. En äldre man gick runt på gatorna och predikade om begravningsgudstjänst med MODO borta i templet. Kanske var det stadens pessimist eller så hör han hemma i Södertälje. Snart är matchen över. Från mitt hotellfönster kan jag säkert se alla de som är på väg hemåt för att sörja eller för att fira på stan. Stämningen kommer säkert att ge en antydan om hur matchen slutade. Ännu är det dock lungt på gatan nedanför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0