Historia

I dag har jag varit i källaren på jobbet, nästan hela dagen. Min arbetsplats ska flytta till nya lokaler i mitten av januari så nu ska allt ner i flyttkartonger. Det mesta är ganska ointressant men plötsligt stod det en gråblå låda med ett okänt innehåll på en hylla. Efter att försiktigt ha petat upp tejpen som höll locket på plats öppnade sig en mindre skatt, i alla fall om man är intresserad av kartor och orienteringshistoria. Lådan kommer troligen från någon gammal orienteringsledare från orienteringsförbundets begynnelse. I lådan fanns en massa gamla kartor från olika tävlingar och en massa dokument från början. Jag hann inte kräva djupare i lådan men jag tog med mig kartorna hem för att kolla lite närmare på allt. Här är ett smakprov. Kanske kommer det mera så småningom, om jag har tid att dyka ner i lådan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0