Årstider

Jag har alltid varit tilltalad av idén att fotografera exakt samma plats vid olika tidpunker. För några år sen gjorde jag det på en plats som jag passerade varje dag. När man passerar på samma plats varje dag reflekterar man inte så mycket över förändringarna. Men när man jämför ett antal fotografier från samma plats och som är tagna vid olika tidpunkter blir skillanderna tydliga. Eller vad sägs om följande. Bilderna är tagna ungefär 100 meter från huset jag bodde i på Muskö. Jag stod och väntade på bussen här varje dag när jag skulle till jobbet. Jag åkte förbi här varje gång jag skulle hemifrån. Den här platsen måste man liksom passera för att komma hemifrån. Från köksfönstret kunde jag se delar av ängen.


November 2005


December 2005


December 2005


Februari 2006


April 2006


Juni 2006


Augusti 2006


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0