Inomhus-SM

I helgen har det varit Inomhus-SM i friidrott för juniorer. Sätrahallen har varit platsen för mästerskapen. På lördagen var jag funktionär vid det som kallas calling. Det innebär att de tävlande kommer dit för att prickas av. Deras nummerlapp och utrustning kontrolleras. Därefter blir det avmarsch till den plats där grenen ska avgöras. Jag fick möjlighet att möta många glada, nervösa, spända och trevliga ungdomar. Flera av dem presterade mycket bra resutat eller vad sägs om en ung kille som hoppar 5,31 i stav eller en ung tjej som hoppar 13,31 i tresteg. I dag var jag inte där. Därför gick jag miste om ett världsrekord. I dag blev det ett nytt juniorvärldsrekord i stavhopp för kvinnor. Mellan mina arbetspass passade jag på att fotografera en del. Här är några av bilderna.

















Flera av de tävlande valde att tävla med svarta sorgeband för att hedra den 23-åring som hastigt avled i samband med träning för en dryg vecka sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0