Hoppfullt

Regn och plusgrader var inte så inspirerande, i alla fall inte när det gäller skidåkning. I fredags morse var jag ute och åkte i fina spår och näst intill perfekta förhållanden. Kanske är jag lite bortskämd men dagens väder lockade inte. I stället har jag ägnat mig åt idrott inomhus, fast bara som passiv åskådare. De två tonåringarna har tävlat i höjdhopp i dag och jag var där med kameran.



Först ut var äldsta tonåringen. Just nu är hon inne i en oinspirationsperiod och hon blandar bra hopp med lite mindre bra hopp. Här är ett av de bättre. En OK insats blev det i alla fall. Några konkurrenter hoppade högre, men det var ingen som övertygade.



Yngsta tonåringnen har inte hoppat höjd inomhus på ett par år så det gamla perset var näst intil dödsdömt. Redan på inhoppningen passerade han det flera gånger. I sitt första tävlingshopp var det ett faktum. När han hoppat klart hade han förbättrat sitt pers med 25 centimeter till 1,67 meter. Även här var det några konkurrenter som var bättre men det kan ju inte han göra något åt. I klassen för de som är ett år äldre, 17 år, fick vi se ett nytt tävlingsrekord på 2,02 meter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0