Snöpulsning och pulsklocka

Jag fick en puls- och GPS-klocka i julklapp av hustrun. Jag har använt den vid alla skidåkningspass jag har genomfört sen dess. Efteråt kan jag sitta hemma och se hur fort jag åkt, vilken puls jag hade, kilometertider i olika sekvenser av passet, höjdskilnader, kaloriförbrukning och säkert en massa andra data också. I går ville jag testa den på en orienteringsbana. Massor av snö i skogen och det tog tid och det var jobbigt att ta sig fram. Som mest räckte snön till en bit ovanför knäna. Det gick alltså inte så fort i skogen. Jag kunda i alla fall importera kartan och lägga till GPS-spåret. Så här ser det ut.



Totalt sprang jag 4,2 kilometer. Det tog drygt en timma och sju minuter. Sprang och sprang förresten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0