Mitt i vildmarken

I dag skiner solen från en klarblå himmel. Det har varit en kall natt så i skogen gick det alldeles utmärkt att springa upp på skaren.



Här är en bild från dagens tur i skogen, mitt i vildmarken. Var man än ser är det bara skog, eller...? När jag tog den här bilden bafanna jag mig bara 400 meter från Jordbro centrum. Här finns nämligen en liten bit av vildmarken mitt inne bland alla hus. När man står här skulle man lika gärna kunna vara någonstans i nationalparken i Tyresta. Det är samma ty av skog. Egentligen hänger allt ihop men har styckats av vägar och bebyggelse.



För några år sen arragerade vi en tävling här. Det var tävling i två dagar. Många deltagare var överraskade över att det fanns så mycket skog här. I två dagar sprang man utan att var på samma ställe mer än lite på slutet. Orienteringen var svår och det bommades till och med vid sista kontrollen. Så här ser kartbilden ut här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0