Ingen träning på torsdag

Så var det dags för en träningsfri torsdag igen men den här gången hoppas jag att du inte ligger på latsidan. I stället för träning är det dags för Sprint-DM. Förra året var vi i klubben arrangör av Sprint-DM vid Rudan. I år är det Järfälla OK som arragerar vid Tallbohovsskolan i Jakobsberg. I mitten av 1980-talet jobbade jag en period på den skolan och en annan skola alldeles i närheten. Jag har inte varit där sen dess så jag har bara svaga minnen av hur det ser ut. Jag har dock sett ungdomsbanorna och de ser bra ut. Det kommer att bjudas på en del klurigheter. När jag såg kartan och banorna påmindes jag om en av de roligaste sprintbanor jag har sprungit. Det var en publiktävling i anslutning till junior-VM i Göteborg 2008. Det var en bra blandning av bebyggelse och skog. På delar av banan sprang man bland höghusen för att straxt därpå dyka ner i en skogssluttning för en svår kontrolltagning. Det kan bli något likanande på torsdag i Jakobsberg. Här är ett litet klipp från junior-VM banan.



Kuriosa! Kontroll 11 på banan här ovanför ligger alldeles utanför porten där min hustru hade sin lägenhet när vi träffades. Där hade vi en av de första dejterna, inte den allra första men kanske nummer två eller tre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0