(Skratt)fest

Det var en gång för länge sen en fest. Det var ett tvåårskalas. Den lilla flickan som äter på en kaka fyllde två år. Hon (eller snarare hennes föräldrar) hade bjudit in några av hennes sommarkompisar till kalas. De tre andra vid hedersbordet var två år äldre. Den lilla flickan som dricker saft ur en nappflaska skulle fylla två en liten tid senare. Hon blev satt på undantag vid ett eget bord.
 
 
Det är nu drygt arton år sen bilden togs. Två av barnen är mina och har börjat samla på sig vuxenpoäng. I somras träffade jag och dottern, hon som fyllde år, den lilla flickan vid det lilla bordet och hennes syster som sitter med ryggen mot kameran. De har också börjat samla vuxenpoäng. De bor i västra delen av landet och vi i östra. Därför träffas vi inte så ofta men det har blivit nästan varje sommar i drygt tjugo år. På något sätt kom vi in på gamla minnen och bilder från när de var små. Mina barn tycker att just den här bilden är rolig där en av systrarna får sitta helt ensam på festen, men tycks finna sig i det i alla fall så länge saften och bullen räcker. Jag lovade att scanna och skicka några bilder. Nu har jag äntligen gjort det ochhoppas att det blir en liten skrattfest och en del minnen.
 
 
Här har det gått ytterligare ungefär tre år. Platsen är densamma men på andra sidan huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0