1971

Kodak Instamatic hette en av mina första kameror. Den hade kubblixt som man satte på kameran. och med den kunde man ta fyra bilder innan kuben var slut. Inställningsmöjligheterna var få. Trots det är bildkvaliteten förvånnansvärt bra. Jag har gjort en djupdykning i bildarkivet och börjat scanna gamla bilder. Det första året jag har bilder från är 1971. Jag sitter och tittar på gamla miljöer, bilar, kläder och annat från den tiden. Fast jag inte riktigt har insett det fullt ut börjar jag förstå att jag varit med ett tag.
 
Stockholm 1971
 
Veteranbilsrally och i bakgrunden Riksdagshuset. På den tiden kunde man köra bil i det som nu är en park. Polisen övervakar att allt går lugnt till.
 
 
Gammelmorfar och gammelmormor och en liten syster.

Kommentarer
Postat av: Mona Greilert

Så idylliskt Stockholm ser ut på dessa bilder. och Eva liknar Alma här, tänk att man kan brås på sin dotter. ;-)

2013-01-08 @ 12:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0