1978

Ännu ett år fyllt med minnen, äventyr och vardag. Precis som de flesta år alltså.
 
Stockholms DM i längdåkning flyttades till Falun. Orsak? Snöbrist i Stockholm. Själv fick jag aldrig åka på skidstadion i Falun. Orsak? En kraftigt stukad fot på idrotten i skolan dagarna innan avresan.
 
Mer idrottstävlingar, men vilken idrott? Jo, längdåkning i Stockholm. Snöbrist var ordet men på något sätt fick Mälarö SOK ihop tillräckligt med snömodd för en tävling.
 
25-manna avgjordes vid Rudan. Det här var första året som tävlingen avgjordes med parallella sträckor.
 
Ny och lite större bil i familjen,men fortfarande med packning på taket. Det här var den första bilen jag övningskörde.
 
Bilen tog oss bland annat till akvedukten i Håverud, Dalsland.
 
Vi kom också till de djupa skogarna i Tiveden.
 
Jag fick tillfälle att öva mitt ledarskap när Stockholms Idrottsförbund anordnade läger för barn från Brandbergen och Flemingsberg.
 
Ledare var jag även på det traditionella klubblägret på Muskö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0