Lite bilder också

Jag letade upp några gamla bilder från Ungdomscupen 1981. Det är kanske inte så bra kvalitet men om jag minns rätt så var det lite sämre ljusförhållanden eftersom det var en kvällstävling. Det var långt före den digitala tiden. Bilderna är från den sista kontrollen.


Sista kontrollen. Stiftklämmor naturligtvis eftersom EMIT och SportIdent inte ens var påtänkt.


Okänd Lidingölöpare har precis stämplat vid sista kontrollen.


En annan okänd löpare stämplar vid sista kontrollen.

Kommentarer
Postat av: Sverker Tirén (Hellas)

Tack för mycket intressanta och instruktiva resonemang om banläggningen (inklusive tänkbara orsaer till felstäplingar)! Banorna var förnämliga, och ovanligt utslagsgivande för att vara 25-manna.



(Om tävlingen mer i allmänhet har jag skrivit ett inlägg på min blogg, kan hittas via Hellas hemsida och länken Tiréns tirader")

2009-10-15 @ 15:54:30
URL: http://www.hellasorientering.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0