Otydliga stigar och publikvänlighet

Drog på mig pannlampan och sprang igenom en del av stigarna i tävlingsområdet för 25-manna. Det var inte riktigt som jag tänkt mig. Kartan behöver justeras på några ställen. Kanske behöver vi ut med yxa och såg för att röja upp någon stig. Ett annat alternativ är ju att ändra lite på de tänkta banorna. Det gäller ju att även de yngsta deltagarna klarar av alla svårigheter. Jag får ta mig ut i dagsljus också för att kolla. Så här års är ju dagsljuset en bristvara även om vädret är klart och solen skinner, men vi går ju mot ljusare tider.

Stora orienteringsarrangemang, som ju 25-manna ändå är, kräver ju någon form av publikvänlighet. Så mycket vanlig publik är det väl i och för sig inte. De flesta som är på plats är tävlande, coacher och andra som hör till något av lagen. För 22 år sen gick 25-manna i samma område.  När jag planerade banorna då var det ganska självklart att försöka få till en bra publikkontroll på något sätt. Om jag minns rätt så blev det ganska bra. Så här såg det ut då.


Slutdelen av första sträcka vid 25-manna 1987

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0