Korrigeringar, ändringar och öppningar

I dag har jag gjort en del förändringar av banorna till 25-manna senare i år. En nyreviderad karta kom i början på veckan. Det har tillkommit några nya stigar som påverkar banorna. Bland annat har jag lagt om en del av sträcka 24. Där hade jag en ganska bra sträcka mellan kontroll tre och fyra men en ny stig nästan under strecket förstörde sträckan. Nu har jag justerat den lite och det blir nog ganska bra. Förändringen innebär dock kontrollerna tre, fyra, fem och sex är flyttade. Banlängden blir också något kortare vilket kommer att ge omkring en minuts kortare löptid.

Jag har också ändrat de kodsiffror som kan läsas på ett annat sätt om man ser dem upp och ned. Det betyder att kontrollerna 66, 68, 69, 86, 89, 98 och 99 har fått nya nummer som inte går att missförstå. Eller vad sägs om 45, 50, 62, 63, 123, 124 och 125. I morgon är planen att ändra siffrorna i skogen också. Det siter ju en snitsel med kodsiffran vid varje kontroll. Dessa måst ju också förändras.


Kontroll 66 blir 45


Kontroll 86 blir 63

Jag har också gått igenom alla kontroller för att se att det är helt centrerade, det vill säga att stenen eller branten eller vad det nu är för kontrollpunkt ligger mitt i ringen. Jag har också öppnat alla kontrollringar som behöver öppnas. Med att öppna ringarna menas att man gör en liten lucka i kontrollringen där ringen täcker något viktigt föremål. Det kan vara en brant, sten eller en liten höjd.


Här ovanför kan du se ett exempel på en kontroll som är öppnad på några ställen. Kartan är från tävlingsområdet och kanske kommer du att ha den här kontrrollen, eller så är det en påhittad kontroll, eller så ligger den i ett område som inte kommer att utnyttjas. I oktober vet du.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Men, 69 blir ju 69 även felvänt? Precis som 96 ch 88 vilka du iofs inte tog upp.

2009-08-25 @ 11:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0