Lugnet före stormen

Än så länge är det inte mycket som tyder på att det ska hända något på den stora ängen som kommer att utgöra tävlingsarenan för årets 25-manna. Det ända som vittnar om att något är på gång är att gräset på ängen är slaget så det är lätt att ta sig fram och två broar är bygda över ett dike som tävlande och publik ska passera. En av broarna ska användas av löparna som har sprungit klart och ska till och från duschen. När jag passerade tävlingsarenen nu på kvällen var det stilla och solen hade gått ner i väster.



När jag vände mig åt andra hållet hade en nästan full måne börjat sin nattvandring över himlen. Klockan var kvart i sju och och temperaturen hade börjat gå ned till bara några plusgrader. Det kändes redan då att det kommar att bli en ännu en frostnatt.

I morgon, fredag, är nog lugnet över. Då kommer en del material att transporteras till arenan. Under lördagen och söndagen kommer byggandet av arenan att starta. Under veckan kommer den sen att växa fram undan för undan för att vara klart till tävlingsdagen.



Jag tjuvstartade lite genom att mäta ut och märka upp platsen för den sista kontrollen. Den sitter ute på ängen och det finns ingen egentlig kontrollpunkt här men här kommer det att byggas, ställas upp eller fixas något. Exakt vad får du se på tävlingsdagen. Jag kan dock avslöja att det är en kändis som kommer att stå för bygget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0