Allt börjar ta form

I dag är det mindre än två veckor kvar till tävlingsdagen. Ute i skogen börjar det ta form. Just nu är det bygge av kontrollställningar som gäller. Ansvaret är utlagt på en annan person så jag slipper ha ansvar för själva byggandet. Huvudansvaret för att det blir gjort och att det blir bra är dock mitt. Allt virke som ska användas är utburet till respektive kontroll.



Sen kommer ett gäng och bygger själva kontrollställningen. En del ställningar ska vara lite större och där finns det naturligtvis mer virke. Omkring 75 procent av ställningarna är färdiga. De resterande 25 procenten kommer att bli klara under den kommande veckan.



Här är ett exempel från sträcka 4 på hur det kan se ut. Just den här kontrollen kommer att passeras av alla löpare på sträckan.

Ute i skogen börjar det bli 25-mannakänsla. För mig innebär det att det ligger nyfallna löv på marken och att det börjar dofta höst. Just i dag var det ett helt underbart väder. Solen sken från en klarblå himmel och det var varmt. Det är bara att hoppas på liknande väder.



På tävlingsdagen hoppas jag att träden i kanten har blivit än mer färgsprakande. Det här är nämligen fonden på tävlingsarenan.



Dagens sista bild visar stora delar av tävlingsarenen mitt på dagen i dag. Den 10 oktober kommer det att vara omkring 10 000 personer här för att vara med på årets 25-manna. Tänk om vädret är lika bra då.

Kommentarer
Postat av: -

Kodsiffror på kartan?

2009-09-28 @ 10:54:50
Postat av: Lusläsare

Det skrev han tidigare om ju! Men jag kan avslöja att svaret på din fråga är ja. Skål på den!

2009-09-28 @ 15:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0