Inte bara i skogen

Just nu sitter jag i möte med tävlingsblocket inför 25-manna. Just nu pratar vi om hur omstarten ska organiseras. Det är personalen vid starten och kartplanket som ansvarar för omstarten. En annan fråga som är uppe till diskussion är vilken typ av startsignal som ska användas. En annan viktigt funktion är målet som ska ta emot alla löpare som sprungit sin bana. En viktigt funktion här är måldomare för att kunna avgöra en eventuell spurtstrid. Andra funktioner i tävlingsblocket är sekretariatet, resultattavlan, banläggning, röd utgång, avläsning och programering av kontrollenheter. Eftersom vi också arrangerar 25-mannakorten på söndagen är det två arrangemang som ska planeras och genomföras.

I går kväll var jag ut i skogen för att komplettera några snitslar som försvunnit. En snitsel som sitter mitt i skogen har försvunnit tre gånger. Det verkar som det är någon som inte tycker om snitslar i skogen. Här kommer vi att ha lite extra bevakning under tävlingsdagen.

Det nya hygget ser faktiskt bra ut, om nu ett hygge kan se bra ut. Allt timmer är bortforslat och det mesta av riset ligger i högar.



Enligt planen kommer även rishögarna att forslas bort. Stigarna i området är ganska tydliga med något undantag. Vi kommer att avvakta så länge som möjligt innan vi tar beslut om hur vi ska hantera stigar som eventuellt är otydliga. När man kör ut riset så kan ju de befintliga stigarna påverkas. Så här ser hygget ut i dag från samma position som bilden i ett tidigare inlägg. Jag ber om ursäkt för att bilden är lite oskarp.



När jag kom tillbaka till den blivande tävlingsarenan var solen på väg ner och dimman hade börjat lägga sig över ängen. Det var en stämningsfull bild. Tyvärr var det svårt att fånga det med kameran. Dels börjar den lilla kameran att krångla och dels var det ganska mörkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0