13 månader kvar

I söndags var jag ute i terrängen där NOC 2011 ska genomföras. Dels behövde jag träna lite och dels var det ett bra tillfälle att bekanta sig med terrängen. Jag har varit i terrängen tidigare men det var ett tag sen. Dessutom har jag nästan bara varit där när jag själv tävlat. Nu kunde jag ta det lite lugnare och se terrängen på ett annat sätt.



Det är fortfarande en hel del snö kvar. På den här platsen är skogen lite tätare och solen kommer inte åt att smälta snön lika effektivt som i mer öppen skog. Här är det 20-30 centimeter snö kvar. På andra ställen har solen kommit åt att smälta nästan alla snö.



Det är nu 13 månader kvar till NOC 2011. Mycket arbete återstår. Just nu pågår diskussioner hur området ska utnyttjas på bästa sätt. Det är flera olika tävlingar som ska avgöras från samma tävlingsplats. Därför gäller det att tänka igenom hur banorna ska komma in till målet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0