Alla banor klara

Nu i kväll har jag lagt de sista banorna till årets Sprint-DM. I princip skulle vi kunna genomföra tävlingen i morgon. Det mesta av snön är också borta. Det är endast några snöhögar och några mindre snöfläckar kvar i området. Nu är 18 banora lagda och 39 klasser är fördelade på de olika banorna. Totalt kommer det att finnas 52 kontroller i området under tävlingsdagen. På vissa håll sitter kontrollerna tätt så det gäller att se upp. I banläggningsprogrammet kan man få ut all möjlig statistik. Bland annat kan man se hur tätt kontrollerna ligger varandra. De kontroller som ligger närmast varandra har 19 meter mellan sig. Det förutsätter ju förstås att kartan är exakt. Hur som helst gäller det att du som ska tävla håller koll på var du är och vilken kontroll du ska ha och naturligtvis att du stämplar vid rätt kontroll.

Nu i kväll har jag också hunnit gå igenom alla kontroller för att se att de är helt centrerade över kontrollföremålet. Jag har också klippt de ringar som behöver klippas. Det gör man för att kartdetaljer som hamnar under ringen ska synas så att du inte står där i tävlingsområdet framför en sten som du inte ser på kartan. Jag har inte hunnit gå igenom alla banor ännu för att klippa linjerna mellan kontrollerna. Nu i helgen ska jag ut i området för att börja märka upp kontroller. Här nedan är ett exempel på klippta ringar och linjer. Exemplet är från tävlingskartan men utanför tävlingsområdet, eller...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0