Intensivt arbete

Att lägga orienteringsbanor på beställning är inte helt enkelt. Därför känns det som en stor utmaning att få till bra banor på den korta tid som är kvar till Sprint-DM. Det krävs ett intensivt arbeta för att få alla banor klara och dessutom bra. Allt måste också kontrolleras så att det inte blir några slarvfel i all hast. Jag upplever ofta att jag kör fast när jag håller på med banlägning. I dag har jag lagt ett antal banor och det har gått ganska bra men jag förväntar mig också att inspirationen tillfälligt tar slut. Då är det bara att lägga kartorna ifrån sig och tänka på något annat.

I dag har jag också hunnit med att springa en sväng i tävlingsområdet. Nu när ett antal banor börjar ta form är det lite spännande att se om de goda tankarna blir lika bra i praktiken. Ibland ser det inte riktigt ut som kartan ger en bild av. I dag såg det dock bra ut. Jag tog några bilder så att du som ska vara med och tävla kan få en liten bild av vad som väntar.



I delar av tävlingsområdet har det tidigare funnits ett antal småhus. De är sen länge rivna och och en del höghus har vuxit upp i stället. Men på sina håll kan man fortfarande se spår av småhusperioden. Här ett gammalt fruktträd som nu är omgiviet av granar.



Här är en rest av en gammal jordkällare ...



... och här en gammal trappa med ledstång, mitt ute i skogen.



Precis efter den tänkta mållinjen är det just nu en stor vattensamling. Gratis skotvätt direkt efter målgång. Förhoppningsvi kommer det att torka upp en del till tävlingsdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0