Punkthöjden försvinner snart

I dag på förmiddagen har jag varit ute och märkt upp alla kontroller som ska användas vid Sprint-DM. När jag precis hade börjat jobbet och var på väg att märka upp den fjärde kontrollen kom jag fram till en punkthöjd.



När jag utförskade punkthöjden lite mer noga insåg jag att den här punkthöjden kommer ganska snart att vara försvunnen. Under allt grus kunde jag hitta snö. Även om gruset på utsidan isolerar en del så kommer den att förr eller senare att vara borta. Så här såg den i alla fall ut nu på förmiddagen.



I dag har jag också fått förklaringen till varför vintern har varit så bister i tävlingsområdet. Jag har sett orsaken tidigare men då har jag inte reflekterat över att det skulle kunna vara orsaken. I dag föll dock alla pusselbitarna på plats. Rakt genom tävlingsområdet skär nämligen ...



... och den kommer att beröra samtliga klasser. Förutom det här så bjöd terrängen inte på några stora överraskningar. Alla kontrolpunkter ser bra ut och kartan stämmer bra runt alla kontroller. Jag har märkt upp alla kontroller utom två. Den sista kontrollen är inte uppmärkt eftersom det inte finns något att knyta fast snitseln vid. En av publikkontrollerna är också utan snitsel men det är än så länge mest av bekvämlighetsskäl. Båda dessa kontrollpunkter är dock kontrollerade och kartan stämmer bra även här. Jag kan också bjuda på ytterligare en terrängbild som visar att det är öppen och snabblöpt terräng som väntar, i alla fall på sina håll. Så här ser det ut där flertalet av banorna kommer att gå fram.



Du som har följt med här på bloggen ett tag kanske kommer ihåg bilden här nedanför. Även du som är ny besökare och har tittat tillbaka kanske känner igen den.



Någon kanske trodde att det var en sten, men se det var det inte. Jag kan nu avslöja vad som fanns under all snö.



Snön förändrar mycket men nu är det inte mycket snö kvar. Jag såg bara några få och små fläckar med snö. De kommer säkert att vara borta till den 5 maj då tävlingen avgörs. Säker ska man dock inte vara. Det kan ju komma mer snö. Alldeles nyss snöade det utanför fönstret och fem minuter senare sken solen igen. Till sist en bild på en av dem som bor i tävlingsområdet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0